loading...

معرفي هتل ها و مراكز اقامتي ايران

معرفي هتل هاي آذربايجان شرقي، هتل هاي آذربايجان غربي، هتل هاي اردبيل، هتل هاي اصفهان، هتل هاي مازندران، هتل هاي همدان

بازدید : 204
11 زمان : 1399:2

يكي از قشنگ‌ترين موزه‌هاي تبريز، موزه قاجار است. موزه قاجار كه پيش از اين خانه اميرنظام گروسي، از رجال سياسي دوره ناصرالدين شاه بوده، عمارتي زيبا با حياطي پر از گل دارد و سفري است به دوره قاجار. موزه قاجار بخش هاي مختلفي دارد، يك تالار موزه قاجار مخصوص پول و سكه‌هاي دوره قاجار است، تالاري ديگر مختص ظرف و ظروف، تالاري براي كاشي هاي رنگارنگ، تالاري براي تفنگ و اسلحه و تالاري براي ساز و تالارهايي هم براي وسايل ديگر.موزه‌ قاجار در يكي از محله‌هاي قديمي تبريز به نام ششگلان قرار دارد. خياباني كه مي‌توان خانه‌هاي قديمي زيادي در آن پيدا كرد. مقبره الشعرا كه مدفن بيش از40 شاعر نامدار ايراني از جمله شهريار، قطران و اسدي طوسي است در اين خيابان قرار گرفته. در نزديكي اين خيابان خانه تاريخي صادقي واقع شده كه رستوران و شربتخانه هم دارد .امكانات رفاهي، نزديكي هتل زيبا تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها، تجربه هاي قشنگ هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

بازدید : 209
11 زمان : 1399:2

اگر دلتان مي‌خواهد بدانيد محل تصميم گيري سران مشروطه كجا بوده، بايد راه خانه مشروطه را در پيش بگيريد. خانه مشروطه كه برجسته‌ترين چهره‌هاي مشروطه از جمله ستارخان، باقرخان، ثقه‌الاسلام تبريزي و حاجي ميرزا آقافرشي در خانه مشروطه جمع مي‌شدند، محل نگهداري اسناد دوره مشروطه است. خانه‌اي از سنگ، آجر و خشت و پر از آيينه كاري و گچبري.امكانات رفاهي، نزديكي هتل سينا تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها، تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل صائب تبريز هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

بازدید : 210
11 زمان : 1399:2

نمي‌شود تبريز رفت و به باغ ائل گلي يا استخر شاه سر نزد. ائل گلي كه يكي از شلوغ‌ترين و پرطرفدارترين جاهاي گردشگري تبريز است، مخصوصا در شب مشتاقان زيادي را به سوي خود جلب مي‌كند.باغ ائلي گلي تبريزدر حقيقت كاخي است كه وسط استخري بزرگ قرار گرفته و به شكل جزيره درآمده است. ساخت اوليه استخر به دوران آق قويونلوها برمي‌گردد و در دوره هاي بعد به تدريج تكميل و به شكل با صفاي امروزي درآمده. خوردن يرالما يومورتا يا سيب زميني تخم مرغ را در باغ ائلي گلي تبريز از دست ندهيد.امكانات رفاهي، نزديكي هتل دريا تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها، تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل اهراب تبريزهنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

بازدید : 208
11 زمان : 1399:2

مجموعه‌ي بازار تبريز يكي از بازارهاي بزرگ تاريخي و زيباي ايران و خاورميانه است. سبك معماري بازار تبريز ، آرايش مغازه‌ها، كثرت تيمچه‌ها، تعداد بسياري مدرسه و مسجد كه عمدتاً از سابقه‌ي تاريخي برخوردارند، بازار تبريز را به نمونه‌ي عالي محيط تجارت، كسب و زندگي اسلامي و شرقي تبديل كرده است. در طول تاريخ تبريز، بازار تبريز همواره مورد توجه تجار و جهانگردان ايراني، عرب و اروپايي بوده است و بازار تبريز را به دليل فراواني ثروت و زيبايي معماري‌اش ستوده‌اند.امكانات رفاهي، نزديكي هتل آپارتمان ارس تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها، تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل استقبال تبريز هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

بازدید : 214
11 زمان : 1399:2

يكي از جذاب‌ترين و مهمترين اماكن تاريخي شهر تبريز مقبرةالشعراء اثر محله‌ي سرخاب تبريز است كه به ويژه از سال‌هاي بعد از انقلاب اسلامي هزاران تن به سوي خود جلب كرده أست. مقبره‌‌الشعراء در جانب شرقي بقعه‌ي سيد حمزه واقع شده و محل دفن ده‌ها تن از عرفا، دانشمندان و اديبان نام آور اين مرز و بوم است. آرامگاه مقبرةالشعراء ، از حوالي بقعه‌ي سيدحمزه شروع مي‌شود و تا مزار بابا حسن از شمال و دره گراب (حوالي حمام گرو فعلي) و در سرخاب از غرب كشيده مي‌شود كه در آن شعراء علماء فقها و عرفاي بسياري دفنشده‌اند. معروف‌ترين آنها عبارتند از مولانا محمد معروف به بابا مزيد، بابا حسن،خواجه عبدالرحيم اژ آبادي، مولانا نظام الدين يحيي غوري، شيخ حسن بلغاري، مولانا محمد مغربي، سلطان پيرباب، شيخ معين الدين صفر، مولانا عبدالقادر نخجواني، مولانا احمد هراتي، مولانا مظفر محمد شابزاري، همام تبريزي، مولانا بهاءالدين خاكي، مولانا ظهيرالدين فاريابي، شاهفور نيشابوري، انوري ابيوردي، قطران تبريزي، شيخ محمد خياباني، ثقةالاسلام و محمد حسين شهريار و .... در حال حاضر بناي زيبايي بر روي مقبره‌الشعراء وجود دارد كه در صورت توجه بيش از پيش و تكميل آن، اين مركز مي‌تواند نقش مهمي در جذب جهانگرد، خصوصاً جهانگردان جمهوري آذربايجان داشته باشد. از مشهورترين چهره‌هاي معاصر كه در مقبره‌الشعراء بوده است محمدحسين شهريار، شاعر نامدار معاصر ايران است. شهريار افزون بر ديوان شعر فارسي كه در برگيرنده‌ي قالب‌هاي گوناگون شعر به ويژه غزليات زيباي اوست، سراينده‌ي منظومه دلنشين آذري حيدربابا است كه از جايگاه والايي در ميان آذري زبانان و دوستداران شعر و فرهنگ برخوردار است و اكنون بخشي از فرهنگ غني آذري است.امكانات رفاهي، نزديكي هتل آپارتمان بهبود تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها، تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل ارس تبريز هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريزبه همراه دارد.

بازدید : 208
11 زمان : 1399:2

كليساي مريم مقدس تبريز در تقاطع خيابان‌هاي شريعتي شمالي و جمهوري اسلامي تبريز واقع شده است. ساختمان كليساي مريم مقدس بنايي سنگي است كه داراي حياطي مشجر و وسيع است. ساختمان كليساي مريم مقدس در 1782 ميلادي آغاز شد و در سال ۱۷۸۵ پايان يافت. بناي كليساي مريم مقدس به شيوه‌ي معماري ارمني و به شكل صليب ساخته شده است. كليساي مريم مقدس بزرگترين و قديمي‌ترين كليساي تبريز است كه مراسم مهم و بزرگ مذهبي ارامنه در كليساي مريم مقدس برگزار مي‌شود. درون و بيرون كليساي مريم مقدس قبرهايي وجود دارد كه مهمترين آنها قبر خليفه‌ي بزرگ استپانوس است و قبر كشيشي از خانواده‌ي آراكل تبريزي، مورخ بزرگ ارمني (قرن ۱۷ ميلادي).امكانات رفاهي، نزديكي هتل پتروشيمي تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها،تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل بهبود تبريز هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

بازدید : 216
11 زمان : 1399:2

موزه‌ي آذربايجان در مركز شهر تبريز و در جوار مسجد كبود واقع شده است. موزه‌ي آذربايجان در حال حاضر با سه سالن نمايش به ابعاد ۱۲ × ۳۷ متر و چند اتاق اداري و كتابخانه، يكي از بزرگترين موزه‌هاي كشور است. كل زيربناي موزه‌ي آذربايجان ۲۴۰۰ متر مربع است. موزه‌ي آذربايجان با دارا بودن ۲۳۰۰ قطعه اشياء عتيقه و هنري ثبت شده و بيش از يك هزار شيء غيرثبتي و در حال بررسي، يكصد جلد كتاب خطي نفيس و ۲۵۰۰ جلد كتاب چاپي در زمينه‌هاي تاريخ و باستان شناسي و علمي، در مركز توجه دوستداران فرهنگ و هنر كشورمان و جهانگردان خارجي قرار دارد و به طور متوسط همه ساله در حدود يكصد هزار نفر از موزه‌ي آذربايجان بازديد مي‌كنند. از سه سالن موجود موزه‌ي آذربايجان شامل زيرزمين، طبقه‌ي اول و دوم با عناوين نمايشگاه‌هاي دائمي آثار هنري، باستان شناسي، مردم شناسي و مشروطيت بهره‌برداري مي‌شود. امكانات رفاهي، نزديكي هتل گسترش تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن از ديدني ها، تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل بين المللي تبريز هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

بازدید : 244
11 زمان : 1399:2

موزه ادبي شهريار در محله‌ي مقصوديه واقع شده و آثار و اوراق دست نوشته‌ي بسيار ارزشمندي به خط استاد شهريار و نيز قرآني به خط نسخ توسط استادشهريار ، همراه با برخي از لوازم تحرير و وسايل شخصي و آلبومهاي عكس به نمايش گذارده شده است, موزه‌ي استاد شهريار به لحاظ ادبي، هنري و ملي بسيار ارزشمند و پر جاذبه است.امكانات رفاهي، نزديكي رزرو هتل تبريز، شرايط مطلوب، آرامش و راحتي خيال مسافران و گردشگران، لذت بردن ازديدني ها، تجربه هاي قشنگ با رزرو هتل پارس تبريز هنگام بازديد از جاذبه هاي گردشگري شهر تبريز به همراه دارد.

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 186
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 47
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 48
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 165
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 2465
  • بازدید کلی : 123025
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی